روش-تشخیص-عسل-طبیعی-از-تقلبی
روش تشخیص عسل طبیعی از تقلبی و باورهای غلط مردم

امروزه به دلیل زیاد شدن عسل های شکری و تقلبی مردم به دنبال روش های تشخیص عسل شکری و یا تقلبی هستند. اما باید دانست همانطور که عسل های تقلبی بصورت روز افزون در بازار افزایش میابد روش های دور زدن مصرف کنندگان هم افزایش میابد؛ و ما سعی میکنیم که در این مقاله آموزشی به شما روش های غلط و روش درست رو بیاموزیم.

ما در این مقاله آموزشی میخواهیم که روش های تشخیص عسل شکری و تقلبی رو نقض کنیم و به شما ثابت کنیم این روش ها فقط باور های غلط هستند که از قدیم تا به این لحظه با ما همراه بوده و دلیلی برای اثبات تقلبی بودن و یا شکری بودن عسل نیست.

روش های غلط تشخیص عسل شکری و تقلبی اثبات شده در ویدیو

ما در این ویدیو از ۳ نوع عسل استفاده میکنیم!

  1. عسل طبیعی: عسلی کاملا طبیعی و بدون هیچ افزودنی
  2. عسل شکری: عسلی که با تغذیه مصنوعی(شکر) تولید شده
  3. عسل تقلبی: تولید شده توسط گلوکز و فروکتوز بدون دخالت حتی ۱گرم عسل طبیعی

ویدیوی اثبات و آموزش:


۱. تشخیص عسل طبیعی بوسیله آب

عسل را در آب سرد بریزید خواهید دید که عسل طبیعی کاملا حالت چسبندگی خود را حفظ می کند و خیلی سخت و دیر در آب سرد حل می شود اما عسل تقلبی سریع در آب حل می شود.

یک راه دیگر برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی اینگونه است که اگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن، در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتری برخوردار است. 

۲. تشخیص عسل طبیعی بوسیله آتش

شاید شما هم شنیده باشید که می گویند عسل طبیعی با آتش زدن سوخته نمی شود اما این عقیده یک باور کاملا اشتباه است. زیرا عسل های مختلف دارای خصوصیات فیزیکی متفاوتی هستند. و به هیچ عنوان سوزاندن عسل روشی درست و قابل اعتمادی برای تست کیفیت عسل نمی باشد.

دیگر روش های غلط تشخیص عسل شکری و تقلبی

در ادامه روش و باور های غلط دیگر را به شما بازگو میکنیم.

۱. تشخیص عسل طبیعی بوسیله خاک

برای انجام دادن این روش،‌ کافیست مقداری عسل را روی خاک بریزید. اگر عسل  روی زمین پخش شد، مطمئن باشید عسل شما تقلبی است، اما اگر عسل شما نه تنها پخش نشد بلکه شکلی منسجم به خود گرفت و جمع شد، قطعا شما از یک عسل طبیعی و سالم استفاده می‌کنید. این روش نادرست است چون رطوبت و غلظت عسل‌های طبیعی مختلف با یکدیگر فرق دارند.

۲. تشخیص عسل طبیعی بوسیله نان تست

اگر عسل طبیعی را روی نان تست بمالید نان بعد از چند دقیقه سفت می شود اما اگر عسل تقلبی روی نان مالیده شود نان نمدار خواهد شد.

۳. تشخیص عسل طبیعی بوسیله زرده تخم مرغ

یکی از جالب ترین روی هاش تست عسل طبیعی از تقلبی استفاده از زرده تخم مرغ است، عسل را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید اگر زرده خام شبیه زرده تخم مرغ پخته شد عسل طبیعی است در غیر این صورت عسل تقلبی است.

حالا با این اوصاف چگونه میتوان عسل طبیعی، شکری، تقلبی را تشخیص داد؟

بهترین راه تشخیص عسل طبیعی چیست؟

مطمئن ترین و دقیق ترین روش برای تشخیص کیفیت عسل و آگاهی از خلوص آن، تشخیص به روش آزمایشگاه می باشد. زیرا در این روش تمام فاکتورهای مهم عسل از جمله میزان ساکارز، رطوبت، هیدروکسی متیل فورفورال، گلوکز، فروکتوز و … را بررسی و اندازه گیری می کنند.

در مقاله آموزشی ” روش تشخیص عسل طبیعی از تقلبی و باورهای غلط مردم ” چه آموختیم؟

روش های تشخیص عسل تقلبی و طبیعی رو آموختیم که همه آنها غلط بودند و آموختیم که روشی جز آزمایش برای تشخیص دقیق وجود ندارد!

۵ خواص و فواید عسل یونجه

تهیه شده در استودیو تولید محتوای عسلتو

منابع دیگر:

مجله روستایی